torsdag 25 oktober 2012

Fler läsexempel

Klockan 9:00 igår fick eleverna i uppdrag att skriva ner den senaste meningen i boken de läser. Här kommer fler exempel på vad de läste just då.

"Lagen ställde upp för avspark."

"Men Stella blir ännu argare, knuffar och slår och nästan släpar iväg Joel mot sidan av banvallen."
- För bra för att dö av Christina Wahldén

"-Ta dig lite kaffe du, sa Ezra."

"När han träffat Josefin upptäckte han naturligtvis ganska snart att han var kass på att skriva och läsa."

"Nu vill du att vi ska lägga oss i bakhåll, trots att de inte har brutit mot avtalet?"

"Du har inte fått lov att gå din väg, menige Everdeen."

"Ögonen som ser in i mina säger att det väntande livet är jag."

"Simon förstod bara inte varför han inte kunde glömma Pelle."

"Brigman var skicklig med svärdet och varje klinga kunde göra skillnad under den kommande striden."

"Och går rakt mot utgången."

"De ska inte få komma undan med det här."

"När nationalsången är slut och skärmen blir svart faller tystnaden i rummet."

"Kvinnorna är försvunna och polisen önskar nu komma i kontakt med två flickor i 15-årsåldern som enligt männen sägs ha befunnit sig i lägenheten strax före skottlossningen."

"Abboten sa att de två bröderna följde hovavtrycken in i skogen men att de snart tappade bort spåret."

"Jag drar efter andan och belönas med en skymt av vita tänder när han skrattar."

"Vår klass fungerade faktiskt ofattbart bra ända tills i vintras då Hanna bröt samman."

"Han gjorde en liten paus för att gnugga sig i ögat."

"Du talar klokt."

"Hans panna är svettig."

"Vatten direkt från källan!"

"Allt för att skydda ett enda ungt liv."

"Även om jag känner skuld gentemot Xander och oroar mig för honom så tillhör de här dagarna Ky och mig."

"Men han rullade på rygg."

"Det är 10 år sedan nu när Mr. Dudley hittade Harry Potter på trappsteget."

"Men Harry Potter fanns fortfarande där."

"Harry hörde hur hon gick mot fönstret."

"Bilen!"

"När vattnet kokade la han ner äggen, ett efter ett."

"De gjorde vad de ville."

"Jag hängde mina kläder på tork vid elden och kröp i säng."

"Men muffinsdrottningen då?"

"Träningscentret kröns av ett höghus, endast avsett för spelare och deras team."

"Hemåt."

"Det kan bli avgörande när det gäller pil och båge."

"Du är verkligen korkad Marv, jag tror att Ed helt enkelt frågar om du är upptagen på söndag."

"Zoey behöver mer än läkarvård."

"Tyvärr blev nästa besked värre, Dagge skulle behöva gå igenom cellgiftsbehandling på Radiumhemmet på Karolinska sjukhuset."

"Mycket riktigt, säger Haymitch."

"Spjutet vad fastspänt i en vajer."

Inga kommentarer: