tisdag 30 oktober 2012

Läskavalkaden fortsätter

Läsveckan må vara över, men exempel från elevernas lästa böcker fortsätter strömma in!

"Hennes lägsta grenar når ner till marken som en drottningskjol."

"Men det är inte sant!"

"Det skulle vara trevligt att ha honom i knät, men Zoe gjorde verkligen sitt bästa för att följa reglerna som Megan gett henne."

"Första gången jag är på jakt har jag fått följa med pappa till 'Tjocka släkten' för att jaga älg."

"Det är det enda sättet jag kan komma på att förklara det."

"När Astrid steg in i kyrkan föll hon på ena knäet och gjorde korstecknet medan hon såg upp mot det skrämmande stora krucifixet över altaret."

"Det blev knäpptyst i klassrummet."

"Kontraktet går ut om två veckor."

"En vecka senare."

"Han gick ur bilen."

"Respiratorn, som andas åt mig, har en lugnande rytm likt en metronom: in, ut, in, ut."

"Där ser han Milli och Hasett."
- Draken tar Milli av Lena Hultgren

"Samma här, sa jag."
- Födelsedagsfesten av Allie Finkles

"Vem chattar du med, Sofie?"
- Hej Sofie av Jørn Jensen

"Indy hade inte hämtat sig riktigt ännu."
- Young Indiana Jones och skräckens gravkammare av Les Martin

"Mallory nickade men hon såg inte allt för övertygad ut."
- Spiderwick av Tony DiTerlizzi och Holly Black

"Alva såg ut som om hon tänkte gråta."
- Ficktjuven av Anna Jansson

"Tillsammans smög jag och Ebbe ner för trappan."

"Träd, insåg han med en rysning."
- Skogsflickan av Niklas Krog

"Den 82 matcher långa grundserien tog ut sin rätt under perioden mellan oktober och april."
- Knockad i Detroit av Gunnar Nordström

"Du är inte tillräckligt stark för att använda en riktig långbåge än."
- Spejarens lärling av John Flanagan

"Kalle muttrade något ohörbart, men det syntes att han var väldigt glad."
- Sommar ihop av Thomas Halling

"Han var kokhet."

"När han var klar gjorde han en brasa."

"Kazuki takahashi jonouchi!"

Inga kommentarer: