tisdag 30 oktober 2012

Mer läsning!

Fler läsexempel från eleverna under den gångna veckan:

"Inte jag heller, säger Sara."
- Inte nudda rand av Helena Bross

"Och tänka."
- Brevet av Helena Bross

"Tilda Tuss har en buss."
- Rimboken av Inger Sandberg

"Hon tar hissen."
- Hundralappen av Helena Bross

"Hans humör, som varit dystert, blev inte bättre i takt med att morgonen gick."

"Hon uppskattade att Ewan inte verkade bry sig om hennes pinsamma uppträdande."

"Vi får väl se."

"Agnes slickade av den smälta glassen från fingret och tittade efter honom."

"Efter idag vågar jag klättra upp i träd."

"Ska inte oroa henne i onödan."

"They were running as if their lives depended on it."
- The Hunger Games av Suzanne Collins (s. 100)

"I diket bredvid Johanna hoppas en groda."

"På vägen hem från skolan stannade Mik mitt på bron och såg ner på de blå pendeltågen som drog fram med blixtrande elledningar."
- Isdraken av Mikael Engström

"Jag vill inte att sommaren ska ta slut."
- Syskonkärlek av Katarina von Bredow (s. 221)

"Det var bara några månader sedan."
- Språkresan av Mats Berggren (s. 7)

"Ähum... morbror Vernon?"
- Harry Potter och de vises sten av J.K. Rowling (s. 115)

"Jeremiah said, 'you shouldn't use the word gay like that'."
- The Summer I Turned Pretty av Jenny Han

"Luften är kall trots att solen är uppe."
- Hungerspelen av Suzanne Collins (s. 224)

"Mitt förhållande till mamma förändrades drastiskt från att ha handlat om uppfostran till ett liv fullt med bestraffningar."
- Pojken som kallades det av Dave Pelzer

Inga kommentarer: